Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Bavaria 31 Cruiser


A Bavaria megszüntette a sport vitorlás hajó gyártást és visszatért oda, ahol eddig is nagyon erős volt, a cruiserek fejlesztéséhez. Jelenleg két osztályt gyártanak. A cruiser mellett bevezették az úgynevezett Vision osztályt, amelyet performance orientált deckhausnak aposztrofáltak. Ez a kissé ellentmondásos, bizarr elnevezés valójában egy átlagosnál jobb teljesítményő, mégis nagyon kényelmes cruisert takar. Mindezen hajók közül a legkisebbet, a 31-est próbáltuk ki a Balatonon.

Hosszabb túra előtt állt a 31-es, így amikor megérkeztünk éppen tankoltak bele. Volt időnk körülnézni a fedélzeten.
A hajó legizgalmasabb része a fara. Itt találjuk a Vision családból már ismert, hidraulikusan mozgatható fürdőplatformot. Ez a megoldás nagyon szellemes és kényelmes. A tervező abból indult ki, hogy fürdeni akkor fogunk, amikor csendes a tenger. Ilyenkor nem csapnak be a hullámok hátulról a cockpitba. Rossz idő esetén a hajós zárja le a tükröt. Az ötlet egyébként nagyon szellemes, ötvözi a vitorlás hajók eddig is ismert nyitható tükrét, és a motoroshajók hidraulikus passarella megoldását. Ha kiálmélkodtuk magunkat akkor következik a második meglepetés. Ugyanis hat csörlő tartozik az alapfelszerelésbe.

 

A furfang bevált. A magamfajta elfajzott vitorlázó azonnal jobban érzi magát a fedélzeten. Már csak hab a tortán, hogy piros emblémás, szépen szabott Elvström vitorlákkal szerelik a hajót. Ez persze csak akkor derült ki, amikor már kimotoroztunk a kikötőből. Markáns nyugati szél fújt végig a tavon, jó nagy hullámokkal. Nem szeretem a Bavaria csörlős árbocbetekerő rendszerét, mert előre kell menni a váltáshoz. Mindenesetre tudom, hogy amikor gyorsan kell cselekedni nincs ennél biztonságosabb megoldás. Most volt alkalmam kipróbálni milyen érzés ilyen nagy hullámzásban a kabintetőn mászkálni. A grósz árbocba tekerhető, de függőleges átmenő latnik merevítik, így a megszokottnál lényegesen nagyobb denevér hajtja a hajót. A génua triradiál szabású és az első élébe hosszúkás, puha anyagot varrtak, hogy reffelés után is szép alakja maradjon. Ezek után nem meglepő, hogy a hajó kifejezetten szépen fut. Fontos sebességnövelő tényező a 187 centiméteres merülés is.

 

A hajó alapfelszereltséggel nem igényli a hat csörlőt, de ha az opciós listáról vásárolunk hozzá spinnakert, akkor hálásak leszünk a tervezők előrelátásáért. A kormányos vagy áll, vagy leül valamelyik oldalra. Középre nem lehet, mert a felhajtható platform éle nem kényelmes. A cockpitülések jók és elég hosszúak. A cockpitasztal egy kicsit túlméretezett, de azért el lehet férni mellette. Bent bal oldalon konyhát, szembe vele pilotasztalt találunk. Egy mosdóból, egy orr- és farkabinból áll a berendezés. A szalon egyenes kanapéi pillanatok alatt ággyá alakíthatóak, így hat fő számára nyújt kényelmes hálóhelyet a hajó. A berendezés hangsúlyozottan konzervatív kíván lenni. Ennek megfelelően sok a fa, a plafonon igazi kárpitot találunk és a lejárati lépcsők is fából készültek. Az állómagasság kielégítő, az ágyak megfelelően hosszúak. Az összeszerelés minősége magasabb a megszokottnál.
Miközben körülnéztem megváltozott a szél. Fordultunk egyet. Semmi nem akadt el, a génua könnyedén átfutott a másik oldalra. Sokat gyengült. Döghullámokon lifteztünk fel s alá. A hajó egészen jól vette ezt a kényelmetlen akadályt. Amint megjött ismét a szél azonnal felgyorsult. Jólesett a vitorlázás.
A Bavaria 31-es cruiser azt tudja amit ígér. Kényelmes túrahajó, amellyel nyugodtan lehet vitorlázni minden időben. Belül tágas és világos a sok ablaknak köszönhetően. A Balatonra még mindig ez a méret az egyik legmegfelelőbb.


Litkey
Fotó: Szekeres

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink